Customer Service Specialist till Billerud Frövi, Örebro

Jobbeskrivning

Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vill du uppnå din fulla potential och bidra till en hållbar morgondag? Bli en del av oss!

 

Vi söker nu en engelsktalande Customer Service Specialist för vikariat till vår produktionsenhet i Frövi.

 

Billerud Frövi är en världsledande tillverkare av förpackningskartong och vätskekartong avsedda för kunder med mycket höga krav på effektiva, kreativa och funktionella förpackningslösningar. Som Customer Service Specialist arbetar du i en varierande roll där du tillhandahåller kundservice av hög kvalitet från orderförfrågan till slutleverans. Du kommer ha en nyckelroll i vårt arbete med leveranssäkerhet och kundnöjdhet. Tillsammans med ansvarig säljare hanterar du våra kunders frågeställningar som kan förekomma under processens gång. Du kommer också samarbeta nära våra produktionsplanerare och vår logistikavdelning.  

 

Du kommer tillhöra avdelningen Customer Service Cartonboard som totalt består av 19 Customer Service Specialister. Ni arbetar i mindre team specialiserade mot Billeruds olika marknader. Du rapporterar till Team Leader Customer Service.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Orderadministration och kundhantering från förfrågan till faktura.
  • Utveckla och koordinera hela ”Order To Cash”-processen.
  • Säkerställa att gällande leveransserviceerbjudande till våra kunder uppfylls.
  • Aktivt delta i utvecklingen av arbetsprocesser och IT-system samt pågående projekt för ökad leveranssäkerhet.

 

Vi sätter Safety First! Hos oss på Billerud ansvarar vi alla för att bidra till en säker arbetsmiljö. Läs mer om vårt Safety First initiativ här.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

 

  • Eftergymnasial utbildning från Yrkeshögskola eller Högskola inom till exempel ekonomi eller logistik. Alternativt erfarenhet som Billerud bedömer motsvarande.
  • En god förmåga att förstå hur leveransprocessens olika delar bidrar till servicegraden.
  • God datorvana och erfarenhet från att arbeta i olika IT-system.
  • Du ska kunna kommunicera flytande på engelska och svenska, i både tal och skrift.

Personliga egenskaper

För att passa i rollen behöver du ha en mycket god kommunikativ förmåga, både via tal och skrift. För oss är samarbete en viktig framgångsfaktor och att du har förmågan att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du kan identifiera utvecklingsområden och förbättringsbehov i våra processer. Genom din förmåga att framföra dina idéer bidrar du i den utvecklingsresa vi har påbörjat. Som person ser vi gärna att du jobbar välorganiserat, du ska kunna planera och prioritera i dina olika arbetsuppgifter. Du levererar alltid med kvalitet och behöver trivas med att förutsättningarna ofta ändras och att den ena dagen inte är den andra lik.

Kontakta oss

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Leader för Customer Service Cartonboard Emelia Nydén, per mail Emelia.Nyden@billerud.com.  alt. via telefon: +46701677615

Ansökningsinformation

Välkommen med din ansökan senast 2024-05-12. Vi hanterar urvalet löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Billerud är en jämställd arbetsgivare. Vi omfamnar mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater.

 

Frövi är en del av The Greater Örebro Area. Att arbeta hos Billerud Frövi innebär att du enkelt kan pendla mellan jobbet och alla upplevelser som Örebro har att erbjuda för att leva och bo. Vare sig det är till shopping i City, en picknick i Stadsparken, långfärdsskridskor på Hjälmaren eller en match med Örebro Hockey.

 

Varför det är smart att leva och bo i Region Örebro kan du lära dig mer om genom Smart Move - The Greater Örebro Area : thesmartmove.se

 

Varför oss?

  • Ett spännande arbete med olika kunder och produkter. Lär mer om våra kunder och produkter här.
  • Utvecklings- och karriärmöjligheter
  • Balans i arbetslivet
  • Prestationsbaserad bonus, tjänstepension och en rad olika förmåner enligt företagets policy.
  • Tillgång till fritids- och semesterbostäder.
  • Möjlighet till hybridarbete enligt företagsstandard.

 

Vår rekryteringsprocess

 

Vår rekryteringsprocess innehåller rekryteringstest, intervjuer, referenstagning samt alkohol- och drogtest.

Vill du bidra till en hållbar framtid genom ditt arbete?


Billerud är ett världsledande företag inom högpresterande papper och förpackningsmaterial. Vi vågar driva förändring och sätter kunden i fokus genom att utveckla hållbara alternativ som utmanar det konventionella inom förpackningsindustrin. Vårt engagemang sträcker sig bortom produkterna; det handlar om att omforma hur företag och konsumenter uppfattar och använder förpackningar för att minimera miljöpåverkan.

Vi sätter säkerheten först. Billerud är ett internationellt företag med starka lokala rötter. Oavsett var du arbetar, är vi stolta över att alltid sätta säkerheten högst upp på agendan.

Förverkliga ditt sanna värde. På Billerud leder vi förändringen i allt vi gör. Vi har en stark inriktning på tillväxt och utveckling, och erbjuder flera möjligheter för anställda att utvecklas både professionellt och personligt.

Bli en del av att skapa framtidens hållbara förpackningar och driva meningsfull förändring för en bättre framtid

Se även

Här finns vi

Våra produktionsanläggningar är omgärdade av vackra skogar och vattendrag. Klicka här för att se var vi finns.

Läs vår berättelse

Billerud utmanar konventionella förpackningar genom att våga ställa de viktiga frågorna. Här kan du läsa om hur vi utvecklats till det vi är idag

Varför Billerud?

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och det är tack vare dem som vi är ett världsledande företag inom förnybart förpackningsmaterial.