24 okt 2022, 21:00 CET

Ivar Vatne (CFO) utsedd till vice VD

Ivar Vatne har utsetts till vice VD för Billerud. Han behåller sin nuvarande roll som ekonomi- och finansdirektör (CFO).

Styrelsen för Billerud har utsett Ivar Vatne till vice VD utöver sitt nuvarande ansvar som ekonomi- och finansdirektör. Vice VD är en nyinrättad befattning som speglar Billerudkoncernens ökade omfattning.

–Jag är mycket glad över att kunna tillkännage Ivar som vår vice VD. Han är en utmärkt företagsledare och är känd för sitt starka ledarskap och driv. I sin nya roll kommer Ivar att i allt högre grad fokusera på dagliga verksamhetsförbättringar, för att säkerställa att vår nuvarande verksamhet når toppresultat inom effektivitet och kostnadsdisciplin, säger Christoph Michalski.

Ivar Vatne är sedan 2019 Ekonomi- och finansdirektör i Billerud. Tidigare har han varit CFO för Arla Foods UK ltd och för Arla Foods AB, Vice President Europe region i Fiskars och innehaft olika finanspositioner i Procter & Gamble. Han är civilekonom från Norges Handelshögskola.

Christoph Michalski, VD och koncernchef, +46 703 553 098

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 oktober 2022 klockan 21.00 CEST.