27 mar 2023, 16:00 CET

Billerud utser ny chef för Nordamerika

Billerud utser Kevin Kuznicki, Deputy President and General Counsel för Billerud North America, till ny President för Billerud North America. Kevin Kuznicki har varit anställd i Billerud sedan 2021 och ingår redan i företagets koncernledning.

Kevin Kuznicki
Kevin Kuznicki, tillträdande chef för Billerud North America.

- Jag är övertygad om att Kevin Kuznicki, med sin erfarenhet från olika positioner och branscher, är rätt person att leda Billeruds resa i USA framöver, säger Christoph Michalski, Billeruds VD och koncernchef.

­­­- Jag känner mig mycket lyckligt lottad att få möjlighet att vara chef för Billerud North America och är optimistisk inför vår framtid. Jag är hedrad över att få arbeta med ett så talangfullt team i hela företaget och ser fram emot att fortsätta vår resa och nå stora framgångar tillsammans, säger Kevin Kuznicki, tillträdande chef för Billerud North America.

Kevin Kuznicki ersätter Robert Kreizenbeck som lämnade företaget under mars.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niclas Brantingson, kommunikationsdirektör, Billerud, +46 70 362 03 99, niclas.brantingson@billerud.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 mars 2023 klockan 16.00 CET.