3 mar 2023, 17:10 CET

Robert Kreizenbeck lämnar Billerud

Billeruds chef för Nordamerika, Robert Kreizenbeck, lämnar företaget.

"Jag vill uttrycka ett stort tack till Robert för hans bidrag under Billeruds uppstartsfas i Nordamerika. Han har varit en nyckelperson i integrationsarbetet. Jag önskar honom all lycka i framtiden", säger Christoph Michalski, Billeruds VD och koncernchef.

Robert Kreizenbeck kommer att lämna Billerud senare i mars. En efterträdare för rollen kommer att tillkännages i vederbörlig ordning.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Louise Wileen Bjarke, presschef, +4672-210 35 14, louise.wileenbjarke@billerud.com.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 mars 2023 klockan 17.10 CET.

Billerud levererar papper och förpackningsmaterial som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vi är ett världsledande företag inom pappers- och förpackningsmaterial av premiumkvalitet tillverkade av nyfiber, och har ett starkt engagemang för hållbarhet, kvalitet och kundvärde. Företaget har nio produktionsenheter i Sverige, USA och Finland, cirka 5800 anställda i fler än 13 länder och kunder i fler än 100 länder. Billerud är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.billerud.se