Skräddarsydd service

Vi kanske är gammaldags, men vi tror fortfarande på relationer, dialog och mänsklig interaktion. Det är bland annat därför du får en vänlig röst i andra änden när du ringer – istället för navigation med knapptryckningar. Och det är därför du har en egen kontaktperson, en servicespecialist som kan din affär, förstår dina behov och som i de flesta fall till och med talar ditt eget språk.

Personlig support

Servicespecialisterna sitter i hjärtat av verksamheten – nära produktionen, logistiken, säljet, R&D, lagret – så att du kan få snabba besked oavsett din förfrågan. Med deras hjälp kan du försäkra dig om smidiga processer och leveranser som stämmer med dina behov. Du kan vara säker på direkta och precisa orderbekräftelser och avvikelserapportering. Och du får personlig support i order management, planering, tillgänglighet.

Kundportalen

Du kan även sköta mycket digitalt. Vår kundportal är vårt order management-verktyg online som är öppet dygnet runt. Det är gjort för att spara tid åt dig och göra ditt jobb mer effektivt. I portalen kan du enkelt göra förfrågningar, lägga ordrar, få snabba orderbekräftelser och följa dina ordrar hela vägen till leverans. Portalen håller också ordning på all dokumentation.

Teknisk service

Vår tekniska service finns nära tillhands för att hjälpa konverterare försäkra sig om att den kartong vi levererat kan köras smidigt och effektivt. För att optimera deras produktion och lönsamhet har vi komplett support, från proaktiva konsulttjänster med experthjälp för bästa material för en viss utrustning, process och slutprodukt, till översyn av provkörningar, problemlösning och reklamationer.

Leveransmodeller

Du har stor nytta av vår flexibilitet när det gäller leveranssätt, volymer och ledtider. Det är dina behov som styr leveransmodeller, logistiktjänster och kontakter – allt skräddarsytt av din servicespecialist. Vi mäter vår prestationsförmåga i OTIF – On Time In Full (andelen punktliga och kompletta leveranser). Vår leveransprecision är 91 %!

Vi har fyra servicenivåer på menyn. De täcker de allra flesta behov, från förutsägbara långsiktiga leveranser till brådskande små volymer. Och om din affär kräver en helt skräddarsydd lösning, kan vi tillsammans skapa en unik Service Level Commitment. Det kan handla om avrop med mycket kort varsel eller mycket stora volymer. Allt är möjligt.

När det gäller leveranser är det viktigt för oss att välja det transportsätt som ger minsta möjliga avtryck – det är inte för inte som Dow Jones Sustainability Index har utsett oss till världens mest hållbara förpackningsföretag för andra året i rad.

Express: upp till 20 ton inom 4–7 dagar Plus: 20 ton med en ledtid upp till 27 dagar Standard: leverans med en ledtid på minst 28 dagar Service Level Commitment: helt skräddarsydda villkor

Inspiration

Kommunikation genom förpackningar

På designbyrån NINE, som ingår i BillerudKorsnäskoncernen, tar man förpackningar på största allvar.

Trender som formar framtidens affärsperspektiv

I BillerudKorsnäs trendrapport presenterar vi sex perspektiv på hur vi kan svara på de megatrender som påverkar världen.